Titulní obrázek

Generali žaluje stát, žádá 18,5 milionu korun

10.únor 2013

Pojišťovna Generali se rozhodla žalovat stát. Problémem jsou zkrachovalé cestovní kanceláře. Představitelé ministerstva pro místní rozvoj jsou přesvědčeni, že pojišťovna musí uhradit peníze klientům, a to bez ohledu na limit pojistného plnění. Generali tak žádá odškodnění 18,5 milionu korun.

Prostřednictvím Advokátní kanceláře Jana Kalvody podala pojišťovna žalobu na MMR, aby se zdrželo nekalosoutěžního jednání a poškozování dobrého jména naší společnosti.

Případný soudní výrok ve prospěch Generali by také mohl urychlit odškodnění klientů zkrachovalých cestovních kanceláří ze strany státu.

Ministerstvo pro místní rozvoj v létě uvedlo, že postup pojišťovny Generali v případě nepojištěné CK Majestic Travel patrně odporuje zákonu o cestovním ruchu. Pojišťovny podle ministerstva nesmějí uzavírat pojistné smlouvy, které nejsou účinné a nedokážou klienty ochránit v případě krachu cestovní kanceláře.

Advokát Jan Kalvoda uvedl, že je zcela nepřípustné, aby stát přenášel tíhu plnění tohoto závazku na soukromé subjekty, v tomto případě na pojišťovny. Je to jen povinnost státu, nikoliv pojišťoven, stát musí naplnit příslušnou směrnici EU.

Také letos v létě se mohou opakovat situace z předchozích let, protože přes opakovaná prohlášení ministerstva nebude novela zákona v hlavní turistické sezóně účinná. V rozporu s požadavkem evropské směrnice tak nebudou klienti cestovních kanceláří ani v letošním roce stoprocentně chráněni v případě jejich úpadku. Pokud se tedy chystáte na dovolenou s cestovní kanceláří, zjistěte si o ni dostatek informací.